måndag, maj 19, 2008

Mat och STCC

Igår svängdes det ihop en kardemumma-sockerkaka (ja A, från scratch-inget fusk). Den fick trots min inblandning i projektet ett mycket positivt mottagande från en 9-åring på besök! Borde kanske inte blivit förvånad men jag har ju helt klart undervärderat mina bakningstalanger, får bli repris på den snarast. Och det lär behövas, den slukades nästan helt under gårdagen!

Därefter blev det raggmunkar, behöver väl en liten slipning på handgreppen, men de slukades ändå med god aptit. Nästa anhalt i den här vägen skulle nog kunna vara kroppkakor. En av mina favvo-rätter som lär kräva sin övning för att bli sådär perfekta som min mormor gjorde dem. Får se när ett sånt halvdagsprojekt dras igång...

Eftermiddagen ägnades sedan åt lite härligt häng framför direktsänt STCC på tv (bra jobbat SVT). Min favorit Thed Björk tog hem segern efter en härlig uppkörning och rätt däckval på ett ömsom upptorkande ömsom regnigt Mantorp. En ganska go söndag trots allt...

Inga kommentarer: