måndag, april 21, 2008

Pain(t)ball

Fredagen ägnades åt planeringsdag på jobbet och förutom en mycket bra föreläsningsvideo (Vi AB, rekommenderas!) av Kjell Enhager så var vi på Stockholm Paintball & Äventyrscenter och körde paintball, gokart och 5-kamp. Just paintball var första gången för många, däribland mig. Hade ingen riktig aning om vad som väntade men antog att vissa likheter med lasergame fanns. Och man har väl lekt krig!
SPLAT!
Första träffen får man på sig utan att knappt ha skjutit en boll - mitt på masken! Smakade smaskens, typ fiskleverolja (dagens Omega3 intag klart). Kändes inget men var rätt snopen av att få gå av så snabbt. Andra matchen gick bättre för att sedan följas av fler träffar på min lekamen. Bl a en knoge som fick smaka och sedan en praktträff mitt på knät. Jä*lar vad ont det gjorde! Skrek som en... Nå, gav igen lite under följande matcher också och hela upplevelsen kan totalt sett ses som lyckad, ser fram emot nästa gång!

Gokart. Mitt trumfkort. Nu skulle jag visa var skåpet skulle stå! Vann kvalheatet stort, motståndet var ju lite ojämnt, bl a en kollega som körde bra men väger 125 kg. När sedan finalen mot de andra gruppsegrarna gick av stapeln fick jag lite mer motstånd och fick täcka upp en del. Vann iaf och var mycket nöjd!

Min 125 kg kollegas (am fotbollsspelare) lag fick sedan sin revange i 5-kampen och de sopade banan med oss i bl a dragkamp och "jätte-tops fight" på stock.

Idag, måndag, känns fortfarande fredagens kämpande i armar och ben efter allt hukande, snubblande och dragande. Fast ändå helt ok jämfört med en kollega som tydligen åkte på en spricka i foten enligt vad jag hörde nyss, aj!

Inga kommentarer: