torsdag, april 17, 2008

Nystart - och stopp!

Har ju varit stiltje i ett år här på bloggen så nu med ny stad och nytt jobb så tänkte jag börja med att dela med mig av morgonens händelser.

Början på dagen hade en liten surprise till mig... Ca 5-600 meter från stationen brakar det till från cykelkedjan/navet och sedan ingen "drivning"! WTF! Ingen fotbroms heller... Snabb koll på klockan, 5 min kvar innan tåget går... Kollar ner lite extra och ser att kedjan hoppat! Merde! Ok, ingen tid att mecka med det nu, blir till o springa inser jag. Sagt och gjort, en rush med cykeln bredvid mig sista biten, såg förmodligen komiskt ut... Ser verkligen fram emot att mixtra med cykeln när jag kommer hem!

Kom med tåget till Stockholm, om än med viss förhöjd puls. Sedan kommer jag med T-banan utan att ha behövt trängas med allt för många andra. Sitter lite halvseg och kollar ut på perrongen under första stoppet efter T-centralen. När dörrarna öppnas dyker den här lilla lappen fram framför ögonen:


Någon har mer info om läget och har pillat upp en klisterlapp på insidan på dörrskarven :-) ... Se (hör?) upp!

1 kommentar:

Uffe sa...

Kul att se din blogg är aktiv igen. Finns nog många betraktelser som du kan skriva om som ny i stan.

Undrar om den som satte upp lappen syftar på nya avlyssningslagen som ger FRA rätt att peta rätt in i vår privat sfärer. http://computersweden.idg.se/2.2683/1.156736